Je diskuse o překladech názvů Googlu jen marketingový trik?

20. června se Lukáš Morávek zeptal čtenářů českého gůůglího blogu, zda překládat názvy služeb Googlu do češtiny. Den na to se objevily nové lokalizace hned několika služeb — s českými názvy. Rozhodují se v Googlu tak zásadní brandové otázky opravdu ze dne na den, mezi řečí, nebo si s námi Lukáš jen tak trochu zašpásoval?

Osobně sázím na to druhé a mám k tomu hned dva důvody:

  • Obecné názvy služeb Googlu se překládají ve všech zemích, kde jsem to kontroloval, a zřejmě to tedy patří k brandové strategii firmy. Zároveň asi ale určité přizpůsobení místním podmínkám povoleno je, neboť např. do němčiny překládá Google méně důsledně než třeba do ruštiny, polštiny či francouzštiny.
  • Google je známý mistr přesně této marketingové taktiky — sám o sobě moc nemluví, jen popíchne ostatní, aby mluvili za něj. A ono to funguje.

Myslím, že stojí za to se obojí od Googlu naučit — jak kultivované zacházení s češtinou, tak chytrý marketing.

, 4. 07. 2007 12:40, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. On umí využít i negativní zprávy ve svůj prospěch. Onehda jak nemohl idexovat jisté nejmenované noviny…

    Pavel · 6444 days ago · #

  2. to je výborná strategie – i díky tomu se o gůglu všeobecně uvažuje spíš jako o té hodné firmě...

    marek · 6444 days ago · #

  3. To si nemyslím, čím více se google rozšiřuje, tím více se na něj lidé začínají dívat skrze prsty jako na Velkého Bratra, který je sleduje.

    Ivo Toman · 6444 days ago · #

  4. Marketingový trik to není, je to probublání vnitrofiremní komunikace na povrch. Vždycky jsme v Google překládali tak, že co byl novotvar i v angličtině, to se nechalo, jak je. A pokud byl název složený z nějakých obecných slov, překládal se smysl názvu. I v interních směrnicích pro jednotlivé překlady byly poznámky, co přesně se nemá překládat, protože je to novotvar. Že Táňa o tomhle principu z minulosti neví (jak by mohla) a snaží se způsob překladů názvů unifikovat, vede k tomu, že si Lukáš, který jazyku rozumí, musí hledat podporu v komunitě. Marketingové triky bych v tom fakt nehledal.

    Yuhů · 6443 days ago · #

  5. Možná to marketingový trik není, ale souhlasím s Markem že Google je mistr “nemarketingového” marketingu.

    Martin Keller · 6440 days ago · #

Commenting is closed for this article.