Přirozená optimalizace pro vyhledávače (SEO) a správa placených kampaní ve vyhledávačích (SEM) jsou dvě různé činnosti a rozdíly mezi nimi se budou dále prohlubovat. Tvrdí to Kevin Lee v článku Compare and Contrast: SEM and SEO (ClickZ, 21. 1. 05). Zároveň si ale všímá toho, co mají obě disciplíny společného.
Nejvíc mne zaujala tato úvaha:
Jaká je pravděpodobnost, že bude stejná stránka vytvořená pro roboty Googlu, Yahoo a MSN tou absolutně nejlepší cílovou stránkou pro placené odkazy? Dost malá. Roboti a lidé mají různé potřeby a přání. mezi rozdíly asi patří délka textu, jeho formát, spád a tón, rozmanitost a priority navigace, grafická pestrost.
Na tom je hodně pravdy. Mimochodem, všimněte si, že nevhodnou cílovou stránku jmenoval v sobotu Dušan Janovský jako první ze 4 nejčastějších chyb inzerentů v AdWords (Yuhůův weblog o webu, 22. 1. 05).
« Sova jede na Textpattern | Nejnovější | Kolik utratí české firmy za AdWords »
Commenting is closed for this article.