Předešlé dva příklady vybočovaly z šedi průměru tím, že čtenářům vymezily jasné škatulky a v nich je pak vedly za ručičku až k cíli. Ač nesporně účinné, pro větší e-shop může být takové pojetí málo univerzální, protože se s připravenými škatulkami nemusí identifikovat všichni zákazníci. Posuďte sami, jak se s tímto problémem vypořádal autor dnešního příkladu.
(Jo, a tentokrát to píšu ve Vimu to aby si přišli na své nejen copywriteři, ale i pravověrní geekové.)
Stylisticky je stránka Jak vybrat spacák e-shopu Hanibal trochu divočejší, ale po prvních pár větách si zvyknete, začnete jazykové chyby promíjet a nakonec vlastně zjistíte, že je vám její tón docela sympatický.
Obsahově snad ani není co vytknout. Stránku psal evidentně někdo, kdo už dlouho stojí za pultem outdoorového obchodu a velmi dobře ví, po čem se zákazníci ptají. Celý text je složen právě z těchto otázek či přání a kde to má smysl, nahrazují lineární prózu přehlednější tabulky.
Texty Jak vybrat svým předmětem svádí, abyste se soustředili na zboží. Nenechte se tím zlákat. Vždy platí, že
Vžijte se do role zákazníka. Představte si jeho problémy a najděte koncept, který je vyřeší. Soustřeďte se především na ty zákazníky, kteří se ve vašem sortimentu nevyznají a nechtějí ho podrobně zkoumat. Ostatní si poradí i bez vás, případně jim můžete ke studiu na dlouhé večery nabídnout podobně detailní manuál, jaký kdysi napsal Martin Snížek o výběru auta.
<reklama>
Lépe navrhovat obsahové koncepty a texty e-shopů se naučíte na mém školení psaní a copywritingu pro web, které se koná již příští čtvrtek v Praze.
</reklama>
« Jak vybrat... podruhé | Nejnovější | Jak jsem sázel ebook Podnikání v USA »
Commenting is closed for this article.
Jo tak tohle je jiné kafe než posledně uváděný příklad s foťáky. Věcné, přehledné, fundované. Tohle by mi při nákupu určitě reálně pomohlo.
— Palm Pre · 5007 days ago · #
Tohle je taky dle mého názoru lepší než minulý příklad. Jasně jsem se v tom našel.
— pepperos · 5007 days ago · #
Toz sem prihodim i skutecne howto (ne jako u komentare k prvnimu dilu) ale opet bez funkcni nadstavby eshopu.
Jak si vybrat skládací kolo II
— Ladia Blaha · 5002 days ago · #