Jak vybrat... potřetí a naposled

Předešlé dva příklady vybočovaly z šedi průměru tím, že čtenářům vymezily jasné škatulky a v nich je pak vedly za ručičku až k cíli. Ač nesporně účinné, pro větší e-shop může být takové pojetí málo univerzální, protože se s připravenými škatulkami nemusí identifikovat všichni zákazníci. Posuďte sami, jak se s tímto problémem vypořádal autor dnešního příkladu.

(Jo, a tentokrát to píšu ve Vimu to aby si přišli na své nejen copywriteři, ale i pravověrní geekové.)

Jak vybrat spacák podle Hanibalu

Stylisticky je stránka Jak vybrat spacák e-shopu Hanibal trochu divočejší, ale po prvních pár větách si zvyknete, začnete jazykové chyby promíjet a nakonec vlastně zjistíte, že je vám její tón docela sympatický.

Obsahově snad ani není co vytknout. Stránku psal evidentně někdo, kdo už dlouho stojí za pultem outdoorového obchodu a velmi dobře ví, po čem se zákazníci ptají. Celý text je složen právě z těchto otázek či přání a kde to má smysl, nahrazují lineární prózu přehlednější tabulky.

Líbí se mi:

  • důsledná orientace na otázky a přání zákazníka,
  • neformálně konverzační styl, který zbytečně neplýtvá slovy,
  • zařazení cenových úrovní a jejich férové zhodnocení,
  • snaha o využití tabulek či bodů s plusy a mínusy,
  • přímé odkazy na konkrétní doporučené výrobky.

Nelíbí se mi:

  • neformálnost tónu místy hraničí se stylistickými chybami,
  • neučesaná typografie daná zřejmě technickými možnostmi systému (či autora) podkopává snahu o přehledné členění textu,
  • chybné odkazy naznačují, že stránku už dlouho nikdo neaktualizoval, což zpochybňuje i platnost ostatních informací.

Závěrečné shrnutí

Texty Jak vybrat svým předmětem svádí, abyste se soustředili na zboží. Nenechte se tím zlákat. Vždy platí, že

  • nejdůležitější je, pro koho píšete,
  • až od toho se odvíjí, co píšete…
  • …a jak to píšete.

Vžijte se do role zákazníka. Představte si jeho problémy a najděte koncept, který je vyřeší. Soustřeďte se především na ty zákazníky, kteří se ve vašem sortimentu nevyznají a nechtějí ho podrobně zkoumat. Ostatní si poradí i bez vás, případně jim můžete ke studiu na dlouhé večery nabídnout podobně detailní manuál, jaký kdysi napsal Martin Snížek o výběru auta.

<reklama>
Lépe navrhovat obsahové koncepty a texty e-shopů se naučíte na mém školení psaní a copywritingu pro web, které se koná již příští čtvrtek v Praze.
</reklama>

Seriál pro copywritery Jak vybrat…

  1. Jak vybrat fotoaparát podle Jiřího Urbana
  2. Jak vybrat fotobatoh podle Fotobatohů.cz
  3. Jak vybrat spacák podle Hanibalu + závěr (právě čtete)
, 25. 05. 2011 00:03, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Jo tak tohle je jiné kafe než posledně uváděný příklad s foťáky. Věcné, přehledné, fundované. Tohle by mi při nákupu určitě reálně pomohlo.

    — Palm Pre · 5007 days ago · #

  2. Tohle je taky dle mého názoru lepší než minulý příklad. Jasně jsem se v tom našel.

    pepperos · 5007 days ago · #

  3. Toz sem prihodim i skutecne howto (ne jako u komentare k prvnimu dilu) ale opet bez funkcni nadstavby eshopu.
    Jak si vybrat skládací kolo II

    Ladia Blaha · 5002 days ago · #

Commenting is closed for this article.