Jak souvisí SEO se světovou finanční krizí

Nejsem ekonom, ale z různých popularizačních článků jsem pochopil, že světové finanční krize vznikají nějak takto: Lidé a firmy si půjčují peníze a něco si za ně kupují. Potíž je v tom, že to něco má nižší reálnou hodnotu než půjčené peníze a půjčky tedy nejsou dostatečně kryté. Navíc se do sebe různě cyklí a vznikají tak zcela virtuální peníze.

Pak se to na jednom místě provalí a celý systém se začne lavinovitě hroutit.

A teď jak to vypadá v SEO: Majitelé webů si vzájemně půjčují nikoli peníze, nýbrž hodnocení vyhledavačů v podobě zpětných odkazů. Toto hodnocení ale není podloženo reálnou hodnotou obsahu, takže míra inflace ranků stoupá. Také využití dočasných chyb vyhledavačů je jenom půjčkou, která se bude muset vrátit, až se algoritmus změní.

Pak se to na jednom místě provalí a celý systém se začne lavinovitě hroutit.

Jsou firmy, kterých se ekonomická krize moc nedotkne. Nikomu nic nepůjčují, sami si taky nepůjčují a vytvářejí reálné hodnoty. Ani krize SEO nemusí postihnout všechny. Stačí usilovat o reálné hodnocení místo toho vypůjčeného, virtuálního.

, 11. 05. 2010 12:25, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Bohužel, přesně takhle to není. I v ekonomické krizi je to tak, že popadají firmy s půjčenými penězi, což jejich majitele moc nezajímá (byly to přeci půjčené peníze) a zaplatí to firmy, které jsou zdravé – z jejich daní a z dalších extra výdajů, které s tím budou mít. Na druhou stranu, alespoň z toho budou mít dobrý dojem, že sice dřou i na ostatní, ale jsou fér a morální.

    Patrick Zandl · 5403 days ago · #

  2. [1] Patricku, myslíte to tak, že stát přikáže webům s kvalitním obsahem, aby odkazovaly např. na MFA, které se propadnou na Seznamu?

    Marek Prokop · 5403 days ago · #

  3. [2] To by byla dost možná ta lepší varianta. V té horší se prostě “otřese” trh s internetovým businessem a ty poctivé firmy to také nepřežijí. Naštěstí/snad ne všechny. Zrovna ty seopoctivé hospodaří více napnutě.

    Patrick Zandl · 5403 days ago · #

  4. Ono je to spíš tak, že ty poctivé následně
    okradou hlupáci a zloději prostřednictvím daní (do toho počítám i další státní podfuky – inflaci, úrokové míry státní banky atd.)

    Kuba Turek · 5402 days ago · #

  5. To že koupené nemovitosti klesli na hodnotě je důsledek. Příčinou krize byly velmi levné peníze, centrální banka lidi motivovala k tomu, aby si vzali levné úvěry a nakupovali jak o život nemovitosti, které v té době zažívali extrémní růst. Typická ukázka špatné alokace zdrojů. No a pak bublina praskla..

    Když dochází k inflaci ranků, tak nejvíc to odskáčí právě weby, které si ho průběžně nenavyšují. Jejich stále stejnému ranku klesá reálná hodnota. Tohle ale u Google přeci dobře vědí a proto čím dál větší roli hrají faktory, kterými nelze tak snadno manipulovat – stáří webu, stáří odkazu

    Flor · 5402 days ago · #

  6. Na druhou stranu, každý aspoň trochu ekonomicky smyšlející člověk dobře ví, že pouhá složka vlastního kapitálu je příliš drahá a neefektivní. Vhodný poměr toho cizího respektive vypůjčeného nám dokáže mnohonásobně zvýšit efektivitu toho vlastního. A teď babo raď :-).

    — Radek Swaczyna · 5402 days ago · #

  7. Hezký příměr k zamyšlení. Jen si nemyslím, že v SEO je podobná krize, ostatně neznám nikoho, kdo by své celoživotní úspory vložil do nákupu placených odkazů s tím, že ho to zabezpečí na stáří, a změna algoritmu jej poslala pod most.

    seoman · 5402 days ago · #

  8. Viděl bych zásadní rozdíl mezi finanční krizí a možou SEO krizí. Protože ranky jsou plně pod kontrolou vyhledávačů a devalovace jejich ceny by nepřinesla nic pozitivního ani vyhledávačům. Takže se samozřejmě budou snažit udržet rankovou inflaci na minimu, tím, že budou hodnocení korigovat.

    Radim · 5402 days ago · #

  9. [5] Ano, přesně jak píšete v závěru. Vyhledavače nahrazují faktory, kterými lze snadno manipulovat, za faktory, kterými tak snadno manipulovat nejde. Stavět web na těch prvních faktorech proto není dlouhodobě funkční strategie.

    [7] Krachy firem v důsledku náhlého propadu webu ve vyhledavačích jsou zdokumentovány skoro po celou dobu existence Googlu. U náš si žádný vyslovený krach nepamatuji, ale webů, které byly před lety úspěšné a dnes po nich není ani vidu, ani slechu, bych si vybavil dost. Co náhlý neúspěch ve vyhledavačích ekonomicky znamenal pro jejich majitele, ovšem nevím.

    [8] Viz odpověď na [5]. Nejde o plošnou devalvaci všech faktorů, nýbrž o selektivní snížení hodnoty určitých hodnotících kritérií a zvýšení hodnoty jiných.

    Marek Prokop · 5402 days ago · #

  10. Pěkná analogie. Takže například za obdobu finančních derivátů můžeme považovat různé linkfarmy nebo jiné černými praktikami nadhodnocené weby, tedy můžeme použít výraz linkjuice deriváty?

    Honza · 5386 days ago · #

Commenting is closed for this article.