Facebook se stává čím dál významnějším zdrojem návštěvnosti. Odkazy na vaše stránky se v něm mohou šířit i v případě, že pro to sami aktivně nic neděláte. Raději si ale ověřte, zda máte stránky dostatečně Facebook-friendly.
Jestliže uživatel vloží do svého profilu odkaz, Facebook vygeneruje náhled, který se skládá z titulku, obrázku a shrnutí. Někdy je náhled odkazu výstižný a láká ke kliknutí, jindy je ovšem naprosto nesmyslný. Před vložením jde sice titulek a shrnutí přepsat nebo vybrat jiný obrázek, ale skoro nikdo to nedělá. Webmasteři by si proto měli sami ohlídat, aby jejich odkazy vypadaly na Facebooku co nejlépe.
Facebook sám doporučuje použít v sekci <head>
textového HTML dokumentu tato metadata:
<meta name="title" content="Titulek stránky" />
<meta name="description" content="Shrnutí stránky." />
<link rel="image_src" href="URL obrázku" />
Meta title je ovšem v praxi zbytečný, protože pokud ho dokument neobsahuje, použije se obsah prvku <title>
. Problém může vzniknout, chybí-li meta description. Pak Facebook vybere do shrnutí první text, který je značkou <p>
vyznačený jako odstavec a není příliš krátký. Jestliže chybí link rel=“image_src”, nabídnou se uživateli ze stránky všechny obrázky větší než 49×49 pixelů (v pořadí dle velikosti).
Speciální metatagy pro video, audio a jiný multimediální obsah najdete v oficiálním doporučení, náhled textových stránek podrobněji rozebírá Gregg Hilferding v článku Optimizing for Facebook Share Preview. Ten mj. uvádí, že titulek může mít maximálně 100 a shrnutí maximálně 270 znaků.
Chcete-li si mechanismus v praxi vyzkoušet, pošlete tento článek na Facebook :-)
<reklama> Zajímá Vás marketingové využití Facebooku? Podívejte se na Markovo školení internetového marketingu. </reklama>
« Opakování je matka moudrosti, ale macecha SEO | Nejnovější | Best practices vs. big ideas »
Commenting is closed for this article.
Za image_src děkuji, to jsem nevěděl a půjdu ho využít.
— Tonda · 5544 days ago · #
Uživatel Facebooku na ten odkaz ale klikne tak jak tak, ne? Možná že nekonkrétnost odkazu ještě podpoří jeho zvědavost.
— Michal Zimmermann · 5544 days ago · #
2: len ten nesmierne sa nudiaci. Nepopisane odkazy su ako paraziti :-)
— rony · 5544 days ago · #
Ten image_src je opravdu hodně dobrý. Ne proto, aby byl odkaz na fcb zajímavější, ale proto, aby tam fcb nevygeneroval nějaký obrázek, který s obsahem odkazované stránky nijak nesouvisí.
Ještě musím domyslet praktické fungování, tak, aby v případě, že je v článku ilustrativní obrázek, se ten použil do image_src.
— MartiN · 5544 days ago · #
prakticky by ale bol lepsi nie meta tag ale konkretny parameter priamo v obrazku, ten sa podla mna generuje lepsie v roznych CMS.
— rony · 5544 days ago · #
Děkuji, velmi užitečné.
Něco podobného jsem zrovna nedávno řešil stylem pokus-chyba :)
— Lukáš Jirovský · 5544 days ago · #
no zkusmo jsem to zkusil a nechápu, kde je problém tady – stránka má TITLE
vkládáný odkaz
(bunda Křivák)
a přesto se název vloží do FB jenom jako “www.metalshop.cz”
já na to nepřišel, ale třeba to pomůže k aktualizaci návodu:)
— Adam K · 5540 days ago · #
[7] Zvláštní. Zkoušel jsem, ale také jsem na nic nepřišel. Asi se na tom titulku Facebooku něco nelíbí, nebo ho nedokáže v kódu najít.
— Marek Prokop · 5540 days ago · #